torsdag 14. februar 2008

Valentines day.


I dag er det valentines day =) 14.februar, den dagen man kjøper gaver, skriver kort og rett og slett koser seg masse med de man er glade i. Det er en veldig fin tradisjon som vi har tatt etter USA, og som jeg tror kommer til å vare lenge. Valentines day er det mange som liker, men mange som også ikke liker...


Egentlig så trenger man ikke en spesiell dag i året for å kunne gi gaver og vise omtanke for andre =) Så jeg tenker valentines day er en dag som butikker og forretninger tjener utrolig mye på. Jeg må si at denne dagen i året er ekstra koselig, men når jeg tenker på alle de som ikke har noen som bryr seg om dem, i dag må jo være den verste dagen i året. Kanskje de er ensomme til vanlig, men i dag tror jeg de ville ha følt seg ekstra dårlig hvis de ser glade og lykkelig mennesker overalt. =)


Valentines day er en tradisjon kanskje flest jenter setter mest pris på, når man får blomster levert på døren, søte kort og gaver. I går når jeg kjørte hjem med en venninne og kjæresten hennes spurte jeg om hva de skulle gjøre. Ida fortalte at de skulle spise ute sammen, men at det var hun som hadde måttet bestille bordet fordi han ikke gadd det :P Han forsvarte seg med at han skulle kjøpe blomster til henne, men at han kom til å kjøpe blomster fra 7 eleven! Tror kanskje han ikke var så veldig begeistret for å måtte gjøre så mye ut av dagen. :)


Ingen kommentarer: